בית הספר התיכון אופק- ברנקו וייס

מנהלת ביה”ס: יפעת נדב

כתובת: רח’ הצור 32, שכונת נופי סלע, מעלה אדומים.

טלפון: 02-5353488/9  פקס: 02-5353436

OFEK@BRANCOWEISS.ORG.IL  :דוא”ל

ביה”ס בחר לו כיעד מרכזי מסגרת תלמידים קטנה שתכלול עד 150 תלמידים, מתוך הנחת יסוד כי במסגרת כזו  ניתן לקיים דיאלוג חינוכי משמעותי בין צוות ההוראה ובין התלמידים, ולהעניק לתלמיד יחס אישי וחם, לצד דרישות לימודיות ברורות. הבאים בשערי ביה”ס, הינם תלמידים אשר מעוניינים במסגרת לימודים קטנה ואינטימית שתאפשר להם הזדמנות אמיתית לחוות התחלה חדשה שיש בה הצלחה לימודית והשתלבות חברתית.

השתייכותו של ביה”ס לרשת ברנקו וייס מהווה ביטוי ממשי בכל תחומי העשייה החינוכית בביה”ס,א.הכשרת הצוות החינוכי בעבודה ומתן מענה רגשי עם נוער מאתגר/נושר.

  • הכשרת הצוות החינוכי להוראה פרטנית המותאמת לצרכי התלמידים.
  • מתן מענה בחומרי הלמידה המותאמים לדרגות קושי שונות.

הנחות יסוד

  • כל אחד יכול – אמונה מלאה בתלמיד ויכולתו להשתנות ובמסוגלותו להצליח!

יחס אישי – תשומת לב אישית, אוזן קשבת ויחס חם מצד הצוות החינוכי לכל תלמיד-.

  • חווית הצלחה – הוראה המכוונת ליצירת תחושת הצלחה ומסוגלות אצל התלמיד .

המורה “מחפש” ומוצא את התלמיד לא בכישלונות, אלא בהצלחות.

  • הוראה פרטנית/אישית -שעות ההוראה מתקיימות בקבוצות למידה קטנות של 16 תלמידים.
  • חשיפה תרבותית – יצירת מפגשים עם מסגרות חברתיות מגוונות, כדי לפתוח חלון להעשרת העולם התרבותי של התלמיד   .
  • מעורבות בקהילה – עשייה התנדבותית בקהילה לפיתוח תחושת שייכות ומעורבות חברתית.
  • שילוב תלמידים – המחנכים יוצרים הזדמנות בה התלמידים לוקחים אחריות על פעילויות חברתיות מארגנים, מתכננים ומבצעים .
  • מענה חינוכי פרטני – “חנוך לנער על פי דרכו”

“ להקשיב לצורך ולא לצרחה…”  (טנקה- מרכז מודעות וצמיחה)חזון ביה”ס

  1. העצמה אישית – הצוות החינוכי רואה בביה”ס מרחב עבור התלמידים, בו צוות המורים מזמן ויוצר הזדמנויות חינוכיות, המאתגרות ומאפשרות חוויה אישית, התנסות ישירה ובלתי אמצעית .הצוות החינוכי נמצא כדי לאפשר צמיחה אישית ולהושיט יד לתלמיד מתקשה ולהעניק את הסיוע המתאים.
  2. הכנה לחיים האזרחים– השאיפה של הצוות החינוכי, היא ראיה של התלמיד המתבגר כאזרח לעתיד במדינת ישראל. ההוראה והעשייה חברתית מכוונות לפיתוח התלמיד כאינדיבידואל חושב ועצמאי, עם מודעות חברתית מפותחת, אחד כזה המעוניין לקחת חלק בעשייה למעןהחברה, ושואף להשפיע על המציאות הסובבת אותו.
  3. חינוך דמוקרטי ציוני– בית הספר מבסס את ההוויה הבית ספרית על שני היסודות המרכזייםשל חינוך לדמוקרטיה וחינוך לציונות. התייחסות לכל פרט תהייה , כאדם בעל ערך, שווה ובעל כבוד, לצד הדגשת הזיקה למורשת ישראל להוויה הישראלית.
  4. יצירת קהילה – בית הספר מבסס את עצמו כקהילה חברתית לומדת. השאיפה היא ליצור מציאות בית ספרית שתדגיש את תחושת היחד, השייכות והשותפות בין חברי בית הספר. כדי לקדם הוויה קהילתית, הצוות החינוכי מקדיש חלק ניכר בעשייה חינוכית לפעילויות חברתיות -משותפות.

שיטת העבודה בבית הספר אופק- “ברנקו וויס”, מבוססת על אמונה בתלמיד, כיתות לימוד קטנות ,למידה המותאמת לצרכי התלמיד ויחס אישי חם ומקבל, מייצרים מציאות של חוויה אחרת שונה ומיוחדת. מציאות זו מעניקה הזדמנות אמיתית לכל תלמיד להצליח.

  1. לומד עצמאי – תלמיד הלוקח אחריות על למידתו, משקיע מזמנו הפרטי ללמידה עצמאית ,השלמת חומרים, תגבורים וכדומה.

“תפקיד החינוך הוא ללמד את הילד לחשוב, ולא ללמדו מה לחשוב…” ג’ון דיואי

פדגוגיה

מכוונת ליצירת חוויית הצלחה לימודית בקרב התלמידים על-ידי טיפוח תחומי הלמידה, תוך בנייה והתאמה של תוכנית לימודים אישית העונה לצורכי כל תלמיד ובהתאם לכישוריו.

מטרות בפדגוגיה

  1. לבית הספר תוכניות לימודים לקראת בגרות מלאה המותאמות בהסתכלות תלת-שנתית .
  2. הכנת מערכת אישית לתלמידים, הנותנת מענה לצורכי התלמידים, תוך התאמה למדיניות בית-הספר כפי שנקבעה.
  3. בבית-הספר מתורגלת שיטת לימוד של הוראה פרטנית: למידה בקבוצות למידה קטנות עם חוברות למידה. בכל כיתה נמצאת מתרגלת בנוסף למורה.
  4. התלמידים מקבלים עזרה לימודית הן בשעות הלימודים והן בשעות אחר-הצהריים: תגבורים שוטפים, ולקראת הבגרויות מתקיימים ימי מרתונים- ימים מרוכזים ללמידה במקצוע הבחינה.
  5. המענים הלימודיים – הכנסת הלימודים הטכנולוגיים לביה”ס: מגמת חשמל ומגמת עיצוב מוצר

חינוך חברתי

כחלק מהפעילות הענפה בביה”ס והניסיונות להגיע אל ליבם של הילדים מכיוונים חינוכיים שונים אנו מפעילים בביה”ס תכנית ענפה של פעילויות בלתי פורמאליות המאפשרות גם לתלמידים אשר הצד האקדמי חזק פחות אצלם להשתלב ולחוות חווית הצלחה ושייכות.

טיולים שנתיים – טיולים עם לינת שטח ובישול עצמימסע הישרדות – שבוע העצמה אישית במדבר

הכנה לצה”ל – הכנה משמעותית החל מכיתה י’ לקראת גיוס משמעותי ומלא שבאה לידי ביטוי ב-%100 גיוס לצה”ל. מרבית תלמידינו מתגייסים לתפקיד משמעותי ואף לקצונה.

לימודי אומנות- כל תלמיד משתתף באחת מקבוצות האומנות הבאות.

  1. סדנאות אומנות – חדר אומנות המאפשר לקבוצת תלמידים לעסוק בציור ובפיסול .
  2. חדר מוסיקה – קבוצת תלמידים הלומדת נגינה על גיטרה, קלידים, וכן להקת בית ספר העובדת בהנחיית מוסיקאים מקצועיים.
  3. סדנת צילום– קבוצת תלמידים המתמחה בצילום סטילס, הקבוצה יוצאת לימי צילום בטבע ובשכונות העתיקות בירושלים.
  4. חוגי ספורט– התלמידים משתתפים בחוגי ספורט שונים
  5. תרבות – בית הספר מקיים פעילות תרבותית ענפה בביה”ס ומחוצה לו, כגון יציאה לתיאטרון ירושלים, הקרנות סרטים ועוד .
  6. עיצוב מוצר – חדר אומנות חדיש ומתקדם בו התלמידים לומדים עיצוב מוצר

מפעל הזנה – ביה”ס מפעיל גם פרויקט הזנת תלמידים כאשר בכל יום הוא מספק ארוחת בוקר לכל התלמידים.

יעוץ

המערך הייעוצי בבית-הספר מפותח ונרחב, ומורכב ממספר בעלי מקצוע. בית הספר מאמין בחתירה ליצירת אקלים של דיאלוג ושיתוף פעולה מיטבי ומתן מענה לצרכים הרגשיים. בנוסף ,ליצירת מצבים המאפשרים ביטוי עצמי, בנייה וחיזוק תחושת הביטחון, השייכות והמסוגלות של כל תלמיד .

  1. יועצת בי”ס – אחראית על תחום הייעוץ החינוכי, עוסקת בהנחיית הצוות החינוכי בתחום זה, מלווה תלמידים בשיחות פרטניות – תוך יצירת קשר אישי, הקשבה והבנת צרכי התלמיד .מלבד היועצת, השיחות הפרטניות נעשות על ידי גורמים בהתאמה לצרכים ולקשיים של התלמיד/ה: עובדת סוציאלית מיחידת מתבגרים של אגף הרווחה. תיאום בין שירותים בקהילה לבין צרכי התלמיד (השירות הפסיכולוגי, אגף הרווחה, יחידת הורים מתבגרים, קידום נוער) .כמו כן, היא אחראית על תוכניות התערבות ומניעה – לשכבת י’ – התמודדות עם מצבי לחץ ,משבר ומצוקה, לשכבת י”א – זוגיות בריאה, לשכבת י”ב – הכנה נפשית לצה”ל ותהליך פרידה .בנוסף לכך כל השכבות יעברו סדנאות בנושא של אלכוהול. שכבת י”א וי”ב יעברו סדנא בנושא של אלכוהול ונהיגה.
  2. פסיכולוגית חינוכית– מעורבת בחשיבה ותכנון הסיוע המתאים לתלמידים, ובשעות משבר.
  3. מטפל באומנות– פרטני וקבוצתי, השנה בית-הספר הרחיב את הצוות הטיפולי העובד בבית-הספר ולצוות התווסף מטפל באומנות המגיע לבית הספר פעמיים בשבוע .
  4. קבוצות העצמה בנושא הדימוי העצמי לשכבת י’ בשיתוף יחידת מתבגרים של אגף הרווחה.
  5. קבוצה לחרדת בחינות אותה מעביר לאורך כל השנה מתמחה בפסיכולוגיה.

תרצו לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

יש לך מה לומר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שח"ר

כיתות ותכניות שח"ר מטעם אגף א' משרד החינוך מנחה יישובית: רותי פוקס פרטים נוספים יש לפנות לסיון אנקונינה- 025418844 בין השעות- 7:30- 15:30 השירות פועל

קרא עוד »

תכנית ק.ר.ב למעורבות בחינוך

רכז ישובי ומנהל אזור ירושלים: אורן כהן-מגן רכזת גנ”י: דפנה רוזנהק תכנית ק.ר.ב למעורבות בחינוך היא הגורם המרכזי במערכת החינוך שמפתח ומפעיל תכניות למידה, תרבות

קרא עוד »
דילוג לתוכן