ביה”ס נירים-לחינוך מיוחד

בביה"ס מטפל בתלמידים הלוקים ב- ADD, ADHD,C.D, ODD, ל"ל

  •  רוב התלמידים הם בעלי סף תסכול נמוך וקושי בוויסות רגשי המאופיינים בהתפרצויות זעם, בריחה מהתמודדות וקושי בדחיית סיפוק.
  • לרוב התלמידים פערים משמעותיים בלימודים.
  • רוב התלמידים חסרי מוטיבציה, הדימוי והביטחון העצמי נמוכים מאוד, ללא תחושת מסוגלות ועם חוויה בי"ס לא טובה.
  • כל התלמידים זקוקים לחוויה בי"ס ולימודית אחרת.
  • לדבר את הקושי במקום להתנהג את הקושי

 

מנהל/ת המוסד: ענת אברושמי אלבז

מס' תלמידים: 70

שכבות חינוך: א-ט

כתובת:דרך הר הצופים 10 מעלה אדומים

טלפון: 025902175

פקס : 025902176

מייל: 

מזכירה ראשית:  עדנה רחמים

 

האני מאמין שלנו

להוביל שינוי בהתנהגות התלמיד וכן הכרה ביכולותיו ובמה עליו להתקדם. 

ž   בית ספר רואה עצמו כ"גשר"  שמטרתו לתת כלים להתמודדות ולאפשר חזרה לחינוך הרגיל בתהליך מדורג.

 

כמה מילים על בית הספר 

ž מוביל שינוי בקרב התלמיד. ממקום של חוסר אמון בסביבה וחוסר אמון ביכולותיו, למקום בו הוא מכיר ביכולותיו ובמה עליו להתקדם.

ž      מוביל לכך שהתלמיד יהיה מסוגל לקבל את העזרה והכלים הנכונים ע"מ ללמוד ולהגיע לתחושת מסוגלות, להתמודדות יעילה, להתקדמות והצלחה.


ייחודיות וחדשנות 

א.  שילוב של שתי תוכניות , האחת ניתוח יישומי של התנהגות והשנייה תוכנית נתיבים- השילוב נותן מענה המתאים לבית ספרנו ובו יש מעקב ואיסוף נתונים יחד עם שיח רגשי מלווה

ב.  תוכנית שילוב- בית ספר רואה עצמו "גשר" על כן  תלמידים אשר נמצאים בתהליכים התנהגותיים , יוצאים לשילוב בבתי ספר הרגילים בעיר ומתקדמים בשעות השילוב על פי יכולותיהם.

ג.  צפרות וקיימות- תלמידי בית הספר מתקשים לרוב ללמוד בתוך הכיתה, על כן נבנתה תוכנית המזמינה אותם ללמידה מחוץ לכיתה, הן בנושא קיימות והן בחקר ציפורים .

ד. בית ספר ירוק- בית ספר הוכר בית ספר ירוק בשנת הלימודים תשע"ט- נבנו תוכניות עבודה הנלמדות בכיתות וכן הפנמה של דרך חיים זו בחיי היומיום של בית הספר.

 

הצלחות והישגים בשנתיים האחרונות 

א. חלק מבוגרי בית הספר התגייסו ליחידות מובחרות בצבא ומוערכים מאוד בתפקידם.

ב. כ 85% – 90% תלמידים בממוצע עוזבים את נירים ומשתלבים בבתי הספר הרגילים (גם בכיתות קטננות)

ג. בית ספר זכה בפרסים והוקרה על פועלנו בתחום הצפרות , הקיימות ובית ספר ירוק.

 

 

 


תוכנית הלימודים:

  • עובדת על פי הסטנדרטים של החינוך הרגיל ומורכבת ממקצועות הליבה.
  • תוכנית הלימודים הינה אישית (תל”א) הנבנית מתוך שיתוף פעולה משמעותי עם התלמיד והוריו ונותנת מענה לקשיים ספציפיים של התלמיד.
  • מפתחת ומקדמת את יכולת החשיבה, פתרון בעיות והאינטלקט של התלמיד.
  • כוללת הוראה מתקנת.
  • ההוראה נעשית בהרכבים מגוונים: יחידני, קבוצתי וכיתתי.
  • מקנה כלים מתחום כישורי החיים ומשלבת אותם בעשייה ובלמידה היומיומית.
  • מעשירה באמצעות מוסיקה, גינון, אמנות, כלכלת בית, תוכנית קרב, סל תרבות, טיולים וסיורים לימודיים.
  • נותנת מענה רגשי ומפתחת בתלמיד את תחושת המסוגלות, הדימוי והביטחון העצמי והאמונה שלו בעצמו.

תוכניות העשרה: אומנות, גינון, נגרות, חנ”ג, מוסיקה, משחקי חברה .

תחום רגשי: רוב התלמידים מקבלים טיפול רגשי -פרטני, וישנם כיתות המקבלות טיפול קבוצתי .

הטיפולים השונים ניתנים ע”י מטפלים באמצעות מוסיקה, הבעה ויצירה , אמנות  וע”י פסיכולוגיים.

עבודה עם הורים:

צוות ביה”ס מקיים קשר רציף ופגישות תכופות עם ההורים. מטרתם היא ליצור שיתוף פעולה ושותפות בהובלת השינוי בהתנהגות התלמיד. אנו מאמינים כי תהליך הנבנה במשותף, ומתואם עם ההורים, יוצר הזדמנות טובה יותר לתמיכה ולשינוי,  לא רק בביה”ס אלא גם בשעות אחה”צ- בבית ומחוצה לו.

העבודה עם ההורים נעשית בכמה אופנים: שיחות ומעקב טלפוני רציף, מחברות קשר, מפגשים פרטניים של ההורים עם הצוות הבין-מקצועי, ערבי הורים סביב נושאים שונים, וכן קבוצות הורים המונחות ע”י אנשי מקצוע.

אנו רואים את ביה”ס כהזדמנות להתחלה  חדשה וכגשר בין התלמיד ובן מסגרת החינוך הרגיל. אנו שואפים לשלבו בחזרה, לפי קצב בשלותו ומוכנותו, בכיתה הרגילה מתוך מקום של העצמה אישית והיכרות שלו עם כוחותיו ויכולותיו.

תרצו לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

יש לך מה לומר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקל

חט”ע דקל וילנאי – אורט

מנהל/ת המוסד: בר מעוז מס' תלמידים: חט"ע 600 תלמידים  שכבות חינוך: י' י"א י"ב י"ד כתובת:מדבר יהודה 1 טלפון: 025357933 פקס : 025904065 מייל:  מזכירה

קרא עוד »
גלישה בטוחה מגדים

חודש גלישה בטוחה

תלמידי בתי הספר היסודיים השתתפו בתחרות לעיצוב כרזות בנושא גלישה בטוחה ואלימות ברשת • בשלושת המקומות הראשונים זכו: כיתה ה'5 בבית הספר אלמוג, כיתה ה'3

קרא עוד »
דילוג לתוכן