בהתרגשות גדולה, לאחר תקופה ממושכת של ריחוק חברתי והגבלות, התכנסה קהילת שדי חמד אמי"ת לערב שיא מהנה ומגבש, בסימן אחדות • יסכה בן סימון: בחרנו להנכיח את ערך האחדות דרך הפעילויות השונות, על מנת ללמוד ולהעצים את חשיבות סוד האחדות והאהבה ההדדית בעם ישראל"
לאחר תקופה ממושכת של ריחוק חברתי והגבלות בבית הספר ממ"ד שדי חמד אמי"ת, חוזרים לפעילות מלאה, קהילתית, חברתית ומאתגרת. תלמידי בית הספר ממ"ד "שדי חמד" אמי"ת שלחו חבילות של אהבה לתלמידי בית הספר "נווה אילן" בעיר אשקלון. הקשר עם בית הספר נוצר בעקבות השתלבותם של שני תלמידים מבית הספר "נווה אילן" ב"שדי חמד" בתקופת מבצע "שומר החומות".
בבית הספר מספרים כי הם רצו לחשוב על דרך משמעותית בה התלמידים ירגישו חיבור אמיתי אל הילדים בדרום, שנמצאים במתח מתמיד. ילדי בית הספר פתחו את ליבם והעניקו לילדים מאשקלון: בועות סבון, מדבקות, עפרונות צבעוניים, בובות קטנות ועוד ובנוסף הרבה מכתבי חיזוק ועידוד.השבוע, לאחר הסרת כל המגבלות על ריחוק חברתי, התכנסה קהילת שדי חמד-אמי"ת לערב שיא מהנה ומגבש, בסימן אחדות.ילדי בית הספר והצוות הבית ספרי לבשו חולצות אחידות שהוכנו לכבוד ערב זה ואשר שיקפו, גם הן, את נושא הפעילות – האחדות.
הערב נפתח בהתכנסות חגיגית בנוכחות ראש העיר, בני כשריאל, מנהל אגף החינוך, הראל הורוביץ, סגניתו, מיטל לבן, ומנהל בית מורשת, הרב אסף כהן. לאחריה השתתפו הילדים במשחקי ענק מיוחדים שהוקמו במגרש. ההצלחה במשחקים חייבה שיתוף פעולה ועבודת צוות בין כל המשתתפים. בנוסף נהנו התלמידים מדוכני 'שערות סבתא" וברד והצטלמו 'צילום מגנט' עם ההורים. בסיום הערב בכל כיתה התקיימה פעילות לימודית ערכית קצרה שהוסיפה נדבך של מהות ועומק לערב כולו כולל ארוחה חגיגית.
מנהלת בית הספר, יסכה בן סימון, בירכה ואמרה כי "בתום תקופה ארוכה ומורכבת בעם ישראל, לאחר הקורונה שכפתה עלינו בידודים והרחקות, אחרי אסונות קשים שגבו את חייהם של אחים יקרים מעמנו ואחרי מבצע שומר החומות שהסתיים, עם ישראל מתגלה במלוא עוצמתו. בבית הספר שדי חמד בחרנו להנכיח את ערך האחדות דרך הפעילויות השונות, על מנת ללמוד ולהעצים את חשיבות סוד האחדות והאהבה ההדדית בעם ישראל, זאת כפי אמרתו של מרן הרב קוק: 'אם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם, נשוב להיבנות והעולם עמנו ייבנה על ידי אהבת חינם".
ראש העיר, בני כשריאל, בירך ביום השיא והביע את התפעלותו מהעשייה והפעילות המאתגרת, התורמת והערכית של בית הספר.