בי"ס יסודי ממלכתי צמח השדה בעיר מעלה מעלה אדומים , אנו בי"ס מקדם בריאות וקיימות המקדם פדגוגיה מוטת עתיד ויוזמות התומכות בפדגוגיה מיטבית.
מנהל/ת המוסד: מלי מימון
מס' תלמידים: 289
שכבות חינוך: א – ו
כתובת: רח' הפרג 22 מעלה אדומים
טלפון: 02-5900821
פקס : 02-5901538
מייל:
מזכירה ראשית: דוריס בר נור
האני מאמין שלנו
ראייה הוליסטית של ביה"ס והמשולש תלמידים, הורים ומורים תוך מתן מענה מותאם לצרכים:רגשיים חברתיים וקוגניטיביים
תוך הכרה בחוזקות ומתן במה אישית.פיתוח מכוונות עצמית ללמידה מנהיגות ומצוינות אישית חברתית ולימודית
פיתוח למידה ארגונית לקידום מצוינות פדגוגית בראייה מערכתית.
כמה מילים על בית הספר
בבית הספר 14 כתות אם מתוכן 12 כיתות רגילות 2 כיתות מקדמות.
בית הספר בוגר תוכנית פדגוגיה איכותית ומקדם פדגוגיה מוטת עתיד. בעבר זכה ביה"ס בפרס קידום הישגים מטעם המחוז והיה מועמד לפרס חינוך ארצי. ביה"ס זכה במקום השלישי בתחרות ארצית לחקר החלל והאסטרונומיה ע"ש אילן רמון. ביה"ס קיבל הכרה כבית ספר מקדם בריאות וקיימות.
ייחודיות וחדשנות
א. בתחום המתמטיקה – מצוינות 2000 "על מדע"
ב. בתחום העברית – תכנית אקדמית מטעם האוניברסיטה העברית "דייס" קידום שיח מיטבי
ג. מדעים- יוזמה בית ספרית בתחום הקיימות "הגדלת כושר הנשיאה של חצר ביה"ס".
ד. תכנית פנים בית ספרית לקידום מצוינות מורים ותלמידים "מסע אחר"
ה. תכנית בית ספרית כארגון לומד : הורים, תלמידים ומורים לקידום בריאות וקיימות
הצלחות והישגים בשנתיים האחרונות
א. הכרה כבי"ס מקדם בריאות וקיימות מתמיד
ב.זכייה במקום שלישי בתחרות ארצית לחקר החלל והאסטרונומיה.
ג. זכיה במקום ראשון ושני בחידון התנ"ך העירוני
ד. זכיה בחידון זה"ב עירוני.
ביה”ס נוסד בשנת תשנ”ח ,1998
תפיסה הבית ספרית
ביה”ס צמח השדה פועל עפ”י התפיסה ההוליסטית כך שכל ילד יקבל מענה מותאם לצרכיו: רגשי ,חברתי וקוגניטיבי – לימודי תוך, חיזוק, תמיכה, הכרה בחזקותיו ובמה לביטוי אישי .
ביה”ס פועל ומקדם שיתופי פעולה פנימיים בבית הספר ועם הקהילה במטרה להצמיח את הילד למנהיגות ומצוינות: אישית, חברתית ולימודית .
ביה”ס מחנך לאהבת הארץ ולציונות תוך חיזוק הקשר לשורשים היהודיים.
ביה”ס מקדם ומפתח: למידה ארגונית והתמקצעות מתמדת, גיוון דרכי הוראה והתאמתם לקדמה .
מילוי תפקידים מערכתיים, ביטוי כישורים וחזקות, חדשנות פדגוגית ויוזמות פרי הצוות .
את המשפט “ בצמח השדה צועדים קדימה למצוינות” חרטנו על דגלנו.
יוזמות פדגוגיות
“מסע אחר” -לימודי בחירה והעשרה
“מסע אחר”- תכנית העשרה המאפשרת לתלמידי בית הספר לבחור תחום לימודי המעניין אותם .
כל תלמיד בוחר מסלול עניין, ויעסוק בו למשך שעתיים שבועיות.
במהלך השנה כל תלמיד ייחשף לשתי תכניות העשרה.
המטרה:
- העלאת המוטיבציה באמצעות מתן זכות בחירה וזימון חוויה לימודית שונה ופיתוח אחריות לבחירה.
- העשרת ידע העולם של התלמידים באמצעות חשיפה לתחומי דעת שאינם בתכנית הלימודים.
- התנסות בדרכי למידה מגוונות .
- למידה המאפשרת אינטראקציות חברתיות ובין אישיות במסגרות וקבוצות לימוד נוספות בביה”ס.
- למידה חווייתית ומשמעותית המאופיינת בסקרנות חקר וגילוי.
חצר מתמטית
למידה חווייתית באמצעות משחקי מתמטיקה בחצר בית הספר וביטוי לתפקודי הלומד השונים.
מרחב אקולוגי המחנך לקיימות
מרחב אקולוגי המזמן תהליכי חקר, חשיבה ביקורתית סביב דילמות ערכיות סביבתיות ,אינטראקציות בינאישיות והפצת הידע כתרומה לקהילה בחצר ביה”ס:
תחנת קינון והאכלה לעופות יציבים ונודדים תוך תהליך חקר מדעי וחקר טכנולוגי ,הגדלת כושר הנשיאה בחצר ביה”ס.
הקמת מרחב זואולוגי למחלקות השונות וגינה אקולוגית בחצר בית הספר.
חדר הלב שלי
סביבה מפעילה בהיבט אקלימישיח רגשי על החזקות והקשיים
רתימת החזקות להתמודדות עם הקשיים .
יוזמות פדגוגיות בפיתוח
*פיתוח יחידות הוראה בנושא ירושלים תוך דגש על “דיבור בציבור”
*תכנית “הלב “-במסגרת קידום בריאות חינוך לאורח חיים בריא לוקחים אחריות משותפת:
הורים מורים ותלמידם.
*פיתוח סביבת למידה פעילה בנושא הלב, תוך התייחסות להיבטים שונים: היבט פיזיולוגי – מדעי ,היבט בריאותי, היבט לשוני, היבט ספרותי.
יום חוויה יהודית – פעילות הורים מורים ותלמידים
פעילות ייחודית שהפכה למסורת בית ספרית, מטרתה לבסס ולהפנים את ערכי היהדות, לפתח חשיבה מעמיקה לנושאים שונים ואקטואליים, לקרב את קהילת ביה”ס למורשת ציונית, לאהבת הארץ והמולדת, לפתח בוגר המכיר את מורשתו התרבותית, היהודית, הישראלית, מתוך אמונה כי:
“עם שאינו מכיר את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל …” (יגאל אלון.)יום חוויה יהודית נפתח במסדר בוקר מרגש שצביונו יהודי, ציוני לאומי.
תלמידי ביה”ס נושאים תפילה לשלום החיילים, תפילה לשלום המדינה, , המנון ביה”ס ושירת התקווה.
בסיום המסדר הורים, מורים ותלמידים מתכנסים בכיתות ללימוד פרשת השבוע בחברותא.
בכל שכבה מודגש ערך אחר שאותו אנו רוצים לחזק ולבסס. ערך נבחר מהפרשה וסוגיות שבהן דנים הורים ותלמידים.
הלימוד נעשה באמצעות טקסטים מגוונים: מדרשים, שירים, סיפורים אישיים ועוד.
להורים ולתלמידים חוויה יהודית לימודית מרגשת ומשמעותית עם ציפייה למפגשים משותפים מסוג זה .
תמונת העתיד של ביה”ס
בית הספר יהווה מודל חינוכי ללמידה ויישום התפיסה ההוליסטית
הצוות ירחיב את מעגלי ההשפעה על ידי הפצת הידע בקרב בתי ספר נוספים.
בית הספר יפתח את שעריו ללמידת עמיתים מתוך אמונה שזו הדרך להעצמה והפצת הידע ושיתופי פעולה מקצועיים. בית הספר ימשיך לעודד יוזמות חינוכיות המקדמות את הילד למצוינות אישית לימודית וחברתית.