בית הספר מחנך לתורה עם דרך ארץ. אצלנו יש מקום לכולם! רואים כל תלמיד במקום שלו ונותנים מענה בחוזקות ובאתגרים של כל אחד.
מנהל/ת המוסד: בועז סמואל
מס' תלמידים: 245
שכבות חינוך: א-ו
כתובת: הצפצפה 10
טלפון: 025900820
פקס : 025901365
מייל: Rachelp06@gmail.com
מזכירה ראשית: רחל פרץ
האני מאמין שלנו
בבית הספר שלנו מאמינים בהעצמת התלמידים ובחיבורם לתורה, לארץ ולעם ישראל.
כמה מילים על בית הספר
בבית הספר ממד אמית צמח השדה לומדים 245 תלמידים בכיתות א-ו.
בבית הספר מעצימים כל תלמיד במקום שלו ומאפשרים צמיחה אישית והכלה של התלמיד על אתגריו.
ניתן לראות תלמידים שותלים בחווה החקלאית, מנסרים וצובעים בחוג אומנות, כותבים עיתון בחוג תקשורת, לומדים סייבר בחוג מחשבים, לומדים משנה בתגבור תורני. העיקרון המרכזי הוא שכל תלמיד במקום שלו ומשם מתקדם ומגיע למיצוי יכולותיו.
ייחודיות וחדשנות
א. חווה חקלאית- בבית הספר פועלת חווה חקלאית, במסגרת שיעורים אלו לומדים תלמידי כיתות ג-ד בחווה. בשנה האחרונה בנינו חממה, התקנו מערכת הידרופונית, חרשנו חלקה חדשה ובה שתלנו ירקות וצמחים שונים.
ב. יוגה- תלמידות כיתות ו' מעבירות אחת לשבוע 15 דקות של יוגה והרפייה בכיתות, התלמידים מיישמים את הכלים גם בשעות לחץ במהלך היום.
ג. שיטת אייכה- בית הספר מטמיע את שיטת התתנהגות "אייכה", שיטה זו שמה במוקד את הקשר של המורה עם התלמיד ואת היותו של המורה מגדל-אור בכיתה.
ד. תגבור תורני- במהלך השבוע מקבלות קבוצות תלמידים שונות תגבור תורני מרב בית הספר. במהלך השיעור לומדים התלמידים משנה ותנ"ך.
ה. הצגה בית ספרית- במהלך השנה עלה בית הספר הצגה שבה משתתפים כלל התלמידים (!!), חלקם בריקוד, חלקם בשירה, חלקם בהצגה,חלקם כצוות טכני- לכולם יש מקום.
הצלחות והישגים בשנתיים האחרונות
א. הצגה בית ספרית
ב. זכינו בחידון התנ"ך מקום ראשון!!
~~~~~~~~~~~~~~~
שנת הקמת ביה”ס: תשנ”ח
מצינו בתלמוד, במסכת ע”ז: "אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ”. ומכאן אנו למדים, כייש חשיבות רבה לכך שהמקום בו ילמד התלמיד, יהיה מקום שהוא חפץ בו, שאז הלימוד יתיישב בליבו. בראש מעיינינו עומדת מטרה זו!
אנו רוצים שכל תלמיד ותלמיד יחפוץ להיות בביה»ס ויגיע אליו בכל יום ויום מתוך שמחה רבה ובהרגשה טובה. אנו מאמינים שתלמיד שיזכה ליחס של כבוד, שירגיש שהוא חשוב לסובבים אותו ושאכפת להם ממנו, שיחוש שהסובבים אותו מקשיבים ומתייחסים לדבריו ברצינות רבה, ירגיש ביטחון עצמי, יביא את יכולותיו וכישוריו לידי ביטוי ויגיע לביה”ס בהרגשה טובה ובשמחה.
אנו עושים כל שביכולתנו, על מנת שכל תלמיד ירגיש ויראה את בית הספר כביתו, ירגיש בו בטוח וממילא ישמור ויטפח אותו ויתרום את חלקו לאווירה הטובה והמשפחתית .
בחזון ביה”ס לשנת תשע”ו כתוב:
"אנו מאמינים כי באמצעות פדגוגיה איכותית, שאיפה מתמדת למצוינות, נטילת אחריות אישית ומתן כבוד הדדי, תוך שיתוף פעולה עם קהילת ההורים, נכין את תלמידנו להיות לומדים עצמאיים, שימצאו הנאה בלימודים, ישאפו להגיע להישגים גבוהים בכל תחומי הדעת ויצברו הצלחות בחברה משתנה ומתפתחת”.
אנו מקדמים את תפיסת המצוינות שעל פיה בית ספר מצוין נותן מענה לשלושה רכיבים:
- ִמִיצוינות – על בית הספר להוביל לִמִיצוינות – מיצוי מירבי של יכולות אישיות של מרבית תלמידיו.
- הצטיינות – על בית הספר לעודד הצטיינות – השגת הישגים גבוהים בהשוואה לקבוצת השווים.
- מצוינות – על בית הספר להוביל את תלמידיו לאימוץ אורח חיים של מצוינות, המגלם בתוכו מאפיינים כמו חתירה מתמדת להגשמת יעדים, שיפור מתמיד, למידה מטעויות, סקרנות וביקורתיות, יצירתיות, פתיחות, הנעה פנימית, יושרה, רגישות חברתית ותרומה לקהילה.
התהליך הוא ארוך ואת זרעיו אנו מתחילים לשתול, בתקווה לקצור פירות מבורכים בהמשך.
את הטמעת תפיסת המצוינות התחלנו עם פתיחת התוכניות הבאות:
- תוכנית “אמירים” – מטרתה טיפוח תרבות מצוינות בביה”ס וטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים. התלמידים שנבחרו לקחת חלק בתוכנית זאת לומדים 5 ש”ש בנוסף למערכת השעות הרגילה. כל תלמיד משתתף בשני קורסים מתחומי דעת שונים: אומנות ומדעים וקורס שלישי שעוסק בתחום חברתי – ערכי.
- אקדמיה– המורים בוחרים מה ללמד והתלמידים בוחרים מה ללמוד.
התוכנית פועלת השנה בשכבות ב’-ד .’
כל חבר בצוות ההוראה בחר תחום דעת הקרוב לליבו ואשר אותו הוא רוצה להקנות לתלמידים ובנה תכנית לימודים לקורס של 14 שיעורים. בין הקורסים אשר עמדו לבחירתם של התלמידים היו: אימון אישי, כתיבה יוצרת בתיאטרון, הומור וצחוק כדרך חיים, תזונה נבונה ועיצוב כריכים, לימודי ארץ ישראל, יסודות השידור הרדיופוני, שלל צבעי הקשת, מעצבים בנייר ,מקהלה, אשכולות חשיבה, מחומר למוצר-מיחזור וחלילית .
כל תלמיד בוחר שני קורסים במהלך השנה .
- מרכז למידה– בימי שני וחמישי לאחר שעות הלימודים פועל בביה”ס “מרכז למידה” לתלמידי כיתות ג’-ו’. מטרת מרכז הלמידה להעניק סיוע לימודי לתלמידים הזקוקים לכך. במרכז לומדים תלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה שברצונם לשפר את הישגיהם הלימודיים. במרכז מלמדים מורים מצוות ביה”ס. נושאי הלמידה במרכז הינם:
- הכנת שיעורי בית בכל המקצועות תוך שימת דגש על: אוריינות, חשבון ואנגלית.
- תגבור והעשרת המקצועות הנלמדים במקביל לתוכנית הלימודים.
- התייחסות לחגי ישראל ופעילויות לימודיות בהתאם.
- חוגים-y חוג פיוט:
החוג מיועד לתלמידי כיתות ג’-ו’, בו לומדים קריאה בתורה, פיוטי שבת ושירת הבקשות. כמו כן הילדים נחשפים לעולמם העשיר של הפיוט והפייטן- כנכס תרבותי, בהיבטים ספרותיים ,מוזיקליים ורעיונותיו האמנותיים בקהילת ישראל. למידה זו של הפיוט הנעשית באופןחווייתי, מחברת את הילדים לעולמם ומהווה גשר להעמקה שורשית וערכית ולהעברה בין דורית למורשת ישראל .
- חוג מחול: “להקת תיאטרון מחול ”החוג מיועד לבנות מכיתות ד’-ה .’
מטרת החוג: העצמה של הבת תוך כדי מתן ביטוי לכישרונותיה בתחום המחול ואומנויות הבמה .
הלהקה תופיע באירועים שונים בבית הספר וגם מחוצה לו .
ההשתתפות בלהקה אינה כרוכה בתשלום, פרט להשתתפות ברכישת תלבושות להופעות בעת הצורך .
- חוג מצוינות באנגלית וחשבוןy חוג יוגה
- תוכנית עיר מנגת לתלמידי כיתות ב’-ג’- לימוד חלילית/ אורגנית פעם בשבוע .
- מצוינות ערכית-
מטרה בית ספרית לשנה הנוכחית-
מעורבות חברתית: חיזוק הקשר בין תלמידי בית הספר לקהילה.
דרכי פעולה:
- לימוד בחברותות בין השכבות השונות בבית הספר, סביב ערכי החודש בתוכנית “חינוך מתוך אמונה.”
- לימוד בחברותות עם תלמידי הישיבה התיכונית, אולפנת “צביה” ותיכון אמי”ת .
- תפקיד לכל שכבה- סיירות:
שכבה ד’– סיירת ירוקה חוקרת.
שכבת ה’– סיירת הפסקה פעילה.
שכבה ו’ – נאמני יוגה וסיירת “רב-גן .”y ערבי הורים משותפים .
ועוד…
נמשיך גם השנה לפעול להעשרת הידע של התלמידים ולהפנמת מצוות, מידות וערכים יהודיים באופן חווייתי ומשמעותי, בכל תחומי הלמידה. הלימוד התורני בבית הספר משלב בתוכו: לימוד הלכה יומית במסגרת הלימוד היומי ביומני עתי”ד, לימוד מעמיק במקצועות הקודש, פרויקט ”משננים”, תכניות העשרה בראשי חודשים, ימי פעילות מיוחדים סביב לוח השנה העברי, כינוסים חווייתיים בימי שישי, לימוד משותף של הורים וילדים של פרשת השבוע, שיעורים להורים בפרשת השבוע בימי שישי ע”י רבנים חשובים מעירנו, “מלמד” לכיתות א’-ב’, נלמד על דמות החודש, ונמשיך לעסוק בערכים הנפלאים הנלמדים מידי יום ב”יומן עתיד” ובחוברת הלכה יומית.
בית הספר שוקד על פיתוח מסגרות שונות המטפחות את הקשרים ההדדיים בין חברת הילדים
והאחריות של תלמיד לרעהו. בתהליך מובנה ומתוכנן, בנה צוות בית הספר מסגרות פעולה אשר הופכות את קהילת ההורים לשותפים מלאים בהנהגה הבית ספרית מתוך מעורבות גדולה היוצרת שותפויות ייחודיות במעורבות ההורים בו. |