חט”ע דקל וילנאי – אורט

מנהל/ת המוסד: בר מעוז

מס' תלמידים: חט"ע 600 תלמידים 

שכבות חינוך: י' י"א י"ב י"ד

כתובת:מדבר יהודה 1

טלפון: 025357933

פקס : 025904065

מייל: 

מזכירה ראשית:  חגית סרי

אתר בית הספר: http://dv.amalnet.k12.il/

ביה"ס הרב תחומי דקל וילנאי מעלה אדומים בי"ס אזורי שש שנתי, בבעלות "עמל". ביה"ס נמצא בתנופת פיתוח וצמיחה במישור הפדגוגי, הפיסי והדמוגראפי. לומדים בו כיום כ- 600 תלמידים ממעלה אדומים ומהאזור.

בית הספר נוסד לפני 25 שנים והוא ממשיך לשמור ולהוביל בדרכו החינוכית, הערכית האופיינית: טיפוח הקשרים בין התלמידים, לבין עצמם ובינם לבין המורים, מתן מענה לכל תלמיד על פי יכולותיו וכישוריו, פיתוח כישורי למידה, טיפוח מצוינות, טיפוח אהבת הארץ. וכל זאת בסביבה מוגנת ובטוחה.

 

האני מאמין שלנו

כל תלמיד יכול להצליח והמורה יעזור לו לגלות ולבצע את זה

 

כמה מילים על בית הספר

בית חם לתלמידים ולמורים , נותן לכל תלמיד את המענה המתאים לו ומכוון להצלחה.

חשוב לנו שכל תלמיד ירגיש טוב ויגיע בשמחה לבית הספר. חשוב לנו שתהיה תקשורת טובה ומצמיחה בין מורים לתלמידים ובין תלמידים לבין עצמם.

בבית הספר אחוז זכאות לבגרות של כ100 אחוזים , אחוזים גבוהים של 5 יח"ל מתמטיקה פיסיקה מדעי המחשב אנגלית ומקצועות רבים נוספים. בית הספר זכה בשנים האחרונות בפרסים ארציים של משרד החינוך ושל רשת אורט על הישגי התלמידים וקידום כל תלמיד מהמקום בו הוא נמצא.

 

 ייחודיות וחדשנות 

א.  תוכנית לימוד חדשנית להוראה מכוונת לכל תלמיד בכיתות י"ב וי' 

ב.  תוכנית פרסונליזציה במתמטיקה 

ג.  תוכניות מיוחדות למענה לכל תלמיד , למצטיינים ולמתקשים , קדם עתידים , מב"ר תגבורי סטודנטים , פר"ח

ד. תוכניות עתודה מדעית טכנולוגית 

ה. בית מדרש שורשי ישראל ללימוד משותף בחברותא מורים ותלמידים 

הצלחות והישגים בשנתיים האחרונות 

א. פרס חינוך ארצי של רשת אורט על קידום הישגים לימודיים 

ב.פרס חינוך ארצי של משרד החינוך להישגים במקצועות הטכנולוגיים 

ג. תגמול דיפרנציאלי למורי בית הספר על קידום הישגי התלמידים והאקלים הבית ספרי

 

 

 

 

חזון בית הספר שש שנתי דקל וילנאי אורט

בית הספר דקל וילנאי אורט יהווה בית תומך ומאתגר , יעודד לצמיחה , יכוון למצוינות אישית ויפעל לפיתוח מנהיגות בחברה ובקהילה.

בית הספר יפעל לפיתוח סקרנות,  יצירתיות ותאוות דעת ויפרוש קשת רחבה של תחומים להרחבת אופקים ולביטוי אישי.

קהילת בית הספר תקיים סביבה בריאה, בטוחה ומכבדת ותעניק תחושת שייכות ויחס חם לכל באיה.

בית הספר דקל וילנאי אורט יחנך לערכי הדמוקרטיה  ואהבת האדם העם והארץ,  ויפעל להעמקת הזיקה למדינת ישראל ולמורשת היהודית.

מטרות בתחום החינוכי- הערכי והפדגוגי

בבית הספר תוכנית נרחבת של פעילות ערכית ואזרחות טובה לצד פרוייקטים לימודיים מגוונים והישגים לימודיים גבוהים בבחינות הבגרות הרבה מעבר לממוצע הארצי . מבחינת אחוזי הזכאות ומבחינת איכות תעודת הבגרות.

בית הספר זכה בשנת הלימודים תשע”ה בפרס מנהל מחוז ירושלים ומנח”י לקידום הישגים לימודיים.

הצוות החינוכי פועל לחינוך לחיים יהודיים ציוניים דמוקרטים/ והומאנים לצד חינוך למצויינות כערך.  ופועל לחינוך למעורבות ותרומה לחברה כאזרחים פעילים.

בתחום הלימודי,  אנו חותרים למצויינות אישית ומימוש עצמי, כל תלמיד על פי יכולתיו כישוריו וצרכיו ועל פי האתגרים העומדים בפניו .

בבית הספר קיימות מסגרות רבות ומגוונות המותאמות לתלמידים בעלי צרכים שונים, הן לתלמידים מצטיינים והן לתלמידים בעלי קשיים בלמידה:

  • מגוון רחב של מקצועות בחירה מתחומי הדעת השונים הטכנולוגי, המדעי, האומניות והמקצועות ההומאניים.  מהתחום העיוני מדעי והומאני : פיזיקה ,ביולוגיה,  ערבית מזרחנות ,כלכלה, גיאוגרפיה סוציולוגיה ופסיכולוגיה מתחום האמנות : תאטרון , מוסיקה , אמנות פלסטית ומחול . מהתחום העיוני טכנולוגי : מגמת מדעי המחשב מגמת תעשיה וניהול ומגמת קולנוע.
  • מסגרות כיתות אם מיוחדות: כיתות מואץ לתלמידים מצטיינים, כיתות מב”ר, כיתות מקדמות וכיתת תקשורת.
  • תיגבורים בשעות פרטניות ובקבוצות קטנות מעבר לשעות המערכת הרגילות לתלמידים מצטיינים ולתלמידים מתקשים במסגרות שונות: מרכז למידה לתלמידי מתמטיקה מוגבר 4-5 יח”ל, מרכז למידה לתלמידים ליקויי למידה, פרוייקט ליב”ם, תגבור במקצועות מדעייםבמסגרת פרוייקט “קדם עתידים.”
  • שילוב לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בתחומי דעת שונים: שילוב בלימודי משפטים באוניברסיטה העברית ולימודי אומנות בבצלאל .

תשתיות הלמידה בתיכון

בשנת הלימודים תש"פ לומדים בתיכון כ-600  תלמידים.

בשכבת י- 7 כיתות .

בשכבת י”א 7 כיתות.

בשכבה י”ב 7 כיתות.

בכל שכבה כיתת מצטיינים, כיתת מב”ר וכיתת חנ”מ .

בנוסף נפתחה השנה בבית הספר כיתת תקשורת על שכבתית , כיתת י”ג לחלק מתלמידי חנ”מ שלא סיימו את הבגרויות בי”ב.

כמו כן נפתחה בבית הספר לראשונה כיתה י”ד להנדסאים לתעשיה וניהול אשר סיימו את לימודי י”ג כבר בכיתה י”ב במסגרת תוכנית טו”ב (טכנאי ובגרות)

התשתית הפיזית בבית הספר כוללת מחשב וברקו בכל כיתות האם בבית הספר, מעבדות מחשבים חדישות , מעבדות פיזיקה וביולוגיה, מעבדות תקשורת קולנוע ורדיו מצויידות בטכנולוגיה חדשנית ,סטודיו לאומנות, תיאטרון וחדר מוסיקה.

כמו כן עומדים לרשות התלמידים ספריית עיון עשירה ומגוונת  וקפיטריה.

התוכנית החברתית

תוכנית ייעוצית-חברתית תלת שנתית

מטרת התוכנית הייעוצית לחזק את התלמיד כאדם  ולפתח בו יכולת שליטה עצמית ויכולת עמידה בלחצים פנימיים וחיצוניים, הן על-ידי טיפול בסימפטומים כגון התנהגויות סיכוניות והן באמצעות “חיזוק האני” והרחבת מאגר הכישורים והכוחות הפנימיים של התלמיד/ה.

התוכנית עוסקת בהיבטים רגשיים וקוגניטיביים ומועברת בשיעורי חינוך על-ידי מחנכי הכיתות ובימי שיא בהנחיית מומחים מהתחומים השונים.

התוכנית בנויה על רצף של שלוש שנים והיא מקיפה את הנושאים : מעברים, חיזוק האני ומניעת התמכרויות, מיניות וזוגיות בריאים .

בכל שנה (י’, י”א, י”ב), אנו מתמקדים בהיבט אחר של הנושאים הללו, בהתאם לצרכי הגיל.

שכבה י’ – מעברים, אחריות אישית

שנת הלימודים בכיתה י’ מוקדשת להסתגלות למסגרת התיכון  על היבטיה השונים: הסתגלות למסגרת הלימודית, הכרה והפנמה של נורמות ההתנהגות והערכים המקובלים בתיכון .

דגש מיוחד מושם על נושא האחריות האישית והחברתית והאזרחית הן ביום יום והן במסגרת התוכנית החברתית-ייעוצית.

מטרות : המטרות העיקריות העומדות לפנינו הם:

הסתגלות בריאה ללימודים בתיכון

פיתוח יכולת להיות אחראי ברמה אישית, חברית ואזרחית.

נושאים מרכזיים:

  • פיתוח מיומנות למידה והכוונה ללמידה אפקטיבית המתבססת על הרגלי עבודה נכונים.
  • תקשורת בין המינים – פיתוח כלים ליצירת קשר בריא עם בני המין השני.
  • מניעת התנהגות סיכונית – הכשרת עמיתי סמים כסוכני שינוי בשכבה והקניית כלים להתמודדות עם מצבי סיכון אפשריים.
  • גיבוש זהות עצמית יחודית ישראלית – עיסוק בשאלות מי אני ולאן אני הולך.

פעיליות נבחרות:

בחודש ספטמבר –  תערך גיחת גיבוש בית ספרית.

בחודש אוקטובר –  פעילות לקראת מחוייבות אישית לשם הגברת מעורבות התלמידים בקהילה.

במסגרת ההכנה לפרוייקט המחוייבות יערך יריד התנדבות במסגרת פרוייקט מחוייבות אישית, יריד בו יחשפו התלמידים למסגרות התתנדבות השונות.

בנוסף נעסוק במסגרת שיעורי חינוך בשיפור מיומנויות הלמידה.

בחודש נובמבר –    טיול שנתי לאזור הצפון תוך מתן דגש על הנושא השנתי אחריות.

בחודש דצמבר –    שיעורי חינוך ויום שיא בנושא תקשורת בין המינים.

בחודש ינואר –       תחרות צביעה ועיצוב כיתות.

בחודש פברואר –    יערך סמינר עמיתי סמים, סמינר בו יוכשרו נציגי התלמידים לשמש מובלי                           מניעת שימוש בסמים בקרב תלמידי השכבה.

בחודשים מאי –     טקס חלוקת תעודות זהות: פעילות שיא בנושא זהות, נושא אשר נעסוק בו                           במהלך השנה.

בחודש יוני –         פעילות משותפת להורים ותלמידים בנושא מניעת התנהגות סיכונית בדגש על                          מיעת אלכוהול.

שכבה יא’ – חיזוק וגיבוש זהות

שנת הלימודים בכיתה י”א תעסוק בחיזוק האני כפרט וכחלק מהחברה.

את השנה ילוו פעילויות שונות במהלכם נעבוד על בניית הכוחות הפנימיים של התלמידים ומתן כלים להתמודדות יעילה עם כאב ומצוקה ומניעת התנהגויות סיכוניות .

כמו כן נעסוק בשאלות זהות אישית וחברתית ובהמשך הקניית כלים לבנית מערכת זוגית בריאה.

נושאים מרכזיים :  – מיניות בטוחה.

  • ערך החיים מול התנהגות סיכונית.
  • הכנה לקראת שרות משמעותי בצה”ל .
  • גיבוש זהות אישית חברתית ולאומית.

פעיליות נבחרות:

בחודש ספטמבר –   תערך גיחת גיבוש בית ספרית.

בחודש אוקטובר –   פעילות מדרשת לה”ב בנושא קדושת החיים.

בחודש נובמבר –     טיול שנתי ובנוסף נעסוק בנושא הכנה לקראת השרות בצה”ל, כאשר המטרהבשנה זו לסייע לתלמיד הנמצא בשלבי הגיוס הראשונים, למצוא את מקומוהמתאים בצה”ל, על מנת שיוכל לתת שירות שיש בו תרומה  משמעותית לעצמו ולמדינה.בנוסף יערך מפגש עם מפקד לשכת גיוס להורים ולתלמידים לצורךהדרכה לקראת צו ראשון.

בחודש דצמבר –   נערוך ביקור בכפר הגמילה לנוער “רטורנו” במסגרת הנושא חיזוק הכוחות                            הפנמיים של התלמיד תוך מתן דגש על התמודדות עם מצוקה ומניעת התנהגות                        סיכונית.

בחודש ינואר –  נעסוק בנושא מיניות בטוחה ומניעת איידס.

בחודש פברואר –  תערך פעילות “חוש”ן” בנושא זהות מינית.

בחודש מרץ –      בחודש זה יערך שבוע גדנע אשר במהלכו יתנסו התלמידים בפעילויות שונות                          מחיי הצבא                                 .

חודש אפריל–       יחלו  ההכנות לקראת יציאת המשלחת למסע לפולין.

שכבת י”ב – לקראת גיוס , אזרחות פעילה

בשנת הלימודים בכיתה י”ב מושם דגש על סיום המשימות הלימודיות ובמקביל משולבת הכנה לקראת גיוס ולאחר מכן החיים כבוגרים – השכלה אקדמית והשתלבות מוצלחת בשוק העבודה.

דגש ערכי מושם על הכרת הטוב והיכולת להוקיר תודה לאנשים הנלווים אותנו במהלך שנותינו.

נושאים מרכזיים : – הכנה לקראת גיוס

  • מיניות בריאה
  • מניעת התנהגות סיכונית בנהיגה בהשפעת אלכוהול.
  • זוגיות חיובית

פעילויות ייחודיות:

בחודש ספטמבר – גיחת גיבוש בית ספרית.

בחודש אוקטובר – פעילות לקראת מחוייבות אישית לשם הגברת מעורבות התלמידים בקהילה.

יום מורשת קרב בעקבות הלוחמים בקרב על הגולן במלחמת יום כיפור.

בחודש נובמבר –   טיול שנתי לאזור הצפון תוך בשילוב ביקור בבסיס צבאי.

בחודש דצמבר –  סיכום מסע משלחת תלמידי השכבה לפולין לפני כלל תלמידי בית הספר ולפני                          הוריהם, בשילוהב אשת עדות.

סדנאות כיתתיות ומגדריות בנושא “מיניות בריאה.”

בחודש ינואר  – צפייה בסרט בשילוב דיון ובמופע מוזיקה במסגרת “סל תרבות.”

בחודש פברואר –  פעילות הכנה לקראת גיוס : הכנה מנטאלית לקראת גיוס חברת – אתג”ר.

בחודש מרץ –      שיעורי מחנך בנושא נהיגה אחראית והשפעות האלכוהול עליה. ערב הורים                          ותלמידים למניעת שימוש באלכוהול.

“מדברים מהשטח” יום הכרות עם חיילות צהל ותהליך הגיוס.

בחודש מאי –       שיעורים כיתתיים הכנה לקראת הפרידה.

מידע נוסף ומורחב אודות בית הספר, התוכניות השונות והמקצועות הנלמדים בו מופיע באתר בית הספר

תרצו לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

יש לך מה לומר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נורית אסיה

מחלקה: דו פסיגיים סידרה: נוריתאים משפחה: נורתיים סוג: נורית זיהוי: גאופיט בעל ציצת שורשים קטנה ומעובה, הצמח זקוף וגובהו 15-30 ס"מ. תפוצה: כל הארץ, בתות,

קרא עוד »

מינהל הסעות ולוגיסטיקה

מנהלת: רויטל אלישע מנהל מדור אספקה – משה סוריט רכזת הסעות – סימה לוי מזכירה – עליזה אבנעים אחזקה: עבודות האחזקה השוטפות של בתי הספר

קרא עוד »
דילוג לתוכן