תפריט

תיכון דתי אמי"ת בנות

שם המנהלת:  רוחמה ווגל

כתובת: דרך קדם 40

מספר טלפון: 02-5352104

כתוב דוא"ל:  adumimg@amit.org.il

אתר בית הספר:  www.schools.org.il/MAdumim-Girls

שם המנהלת:  גב ' ברנדה הורביץ פרוורמפקח: מר קובי עמר

מספר תלמידות: 004- תלמידות בכיתות ז-י"ב

פרסים והוקרה:

  • פרס ארצי חמ”ד למצוינות  תשע”ה
  • תגמול דיפרנציאלי לצוות בית הספר תשע”ד
  • תלמידת בית הספר ,שלי עמר, זוכתה כפעילה מצטיינת במחוז ירושלים תשע”ד
  • בית הספר זכה בפרס מנהל המחוז ירושלים -תשע”ג-בתחום חברתי- ערכי
  • הרכזת חברתית, נעה מרקוביץ זכתה בפרס רכזת מצטיינת מחוז ירושלים תשע”ג
  • המורה, דקלה אליסף זכתה בפרס ארצי חמ”ד “מאה מורות” כאות הוקרה על זכאות מלאה לתלמידות בכיתה מקדמת.
  • המורה, בת שבע רואש (רכזת פדגוגית) זכתה בפרס רשת אמי”ת תשע”ב כמורה מצטיינת ברשת.
  • תלמידת בית הספר, עדי תמם, זכתה בפרס “פעילה המצטיינת” של משרד החינוך, אשר הוענק במסגרת אירועי חודש הילדים והנוער על ידי שר החינוך מר גדעון סער.
  • בית הספר קבל מכתב הוקרה על היותו בית הספר “המטייל” במחוז ירושלים.

אני מאמין בית ספרי

בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים חרט על דגלו את דברי חז"ל במשנה:

אם אין אני לי – מי לי?

וכשאני לעצמי – מה אני?

ואם לא עכשיו – אימתי"?

(פרקי אבות פרק א משנה י"ד)

משנה זו מלווה אותנו כדרך חיים, ומכוונת אותנו בחינוך בנות דתיות בעולם המערבי של היום.

אנו מאמינים כי לכל תלמידה יש “קול” ייחודי רק לה. תפקידינו כמחנכים וכהורים הוא לאפשר לבנות להשמיע את קולן, ולכוון אותן כך שתעשינה זאת מתוך אחריות, ביקורת עצמית והשקפה דתית.

אנו מאמינים שבכל תלמידה טמון פוטנציאל מנהיגותי אותו ניתן לטפח. מכאן נגזרת מטרת העל שלנו : לטפח בכל פרט כישורי מנהיגות המושתתים על ערכי אהבת התורה, קיום מצוות  והקשר לעם ישראל ומורשתו .

אנו מאמינים ש “שפה מעצבת מציאות.” הדרך שבה אנו מבטאים את עצמינו – בכתב ובעל פה – מעצבת את ראיית העולם ומשפיעה על קבלת ההחלטות של כל אחד מאיתנו.

אנו מאמינים בשילוב בין מצוינות ומנהיגות, ולכן מחנכים באווירה המעודדת אמונה בעצמך, תעוזה ,שקדנות והתמדה לאורך זמן. מצוינות לתפישתנו הינה השקפת עולם ואורח חיים, וככזו היא ממנפת את כל תחומי החיים בבית ספרינו.

אנו מאמינים כי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי שזורים זה בזה. החינוך נרכש לא רק במסגרת מקצועות הלימוד השונים אלא גם במסגרת שעות מחנך וביציאות מחוץ לכותלי בית הספר.

החזון הבית ספרי

 

"בית החינוך אמי"ת מעלה אדומים לבנות יהווה מקום חינוכי, איכותי ודתי המתווה

 

לתלמידותיו את הדרך להיות "בנות ישראל" המעורבות ומשפיעות בחברה הישראלית,

 

ומוביל אותן בדרך זו. בית החינוך יוצר שילוב הוליסטי בין חינוך דתי ערכי ובין השכלה  מתקדמת, תוך כדי הקניית חשיבות התרומה לחברה".

 

כדי לממש מטרות אלו בית הספר הציב לעצמו מספר יעדים מרכזיים בשלושה תחומים:

  1. תחום היהדות, המורשת והערכים .
  2. התחום הפדגוגי.
  3. תחום האקלים החינוכי- מיטבי.
  4. 1. חינוך לחיים דתיים, חיי מורשת וערכים y חינוך לאהבת התורה והמצוות.
  • חידוד והעמקת הציונות וערכיה, חינוך לאהבת הארץ והמדינה .
  • למידת הערכים הרוחניים החברתיים של האחריות והמחויבות לעם ולארץ.
  • העמקת הזיקה בין עקרונות למעשים, בין אזרחות נלמדת לאזרחות פעילה ותורמת.

2. התחום הפדגוגי

  • קידום תהליכי הוראה-למידה למיצוי יכולת התלמיד, תוך מתן מענה לצרכים השונים בדגש על אסטרטגיות למידה.
  • טיפוח צוותים מקצועיים, הגדרת יעד מקצועי, אופני ביצוע, דרכי מעקב ובקרה.
  • קידום הישגי התלמידים באמצעות הרצף: איתור בניית תוכנית עבודה מעקב ובקרה, מדידת התקדמות והישגים תוכנית התערבות הולמת.
  • פיתוח המשוב ככלי ניהולי לקידום מהלכים פדגוגיים מקצועיים.
  • מגמות בבית הספר אמי”ת בנות: פיסיקה, ביולוגיה, מדעי מחשב, אומנות ,תיאטרון, תקשורת

3. תחום האקלים החינוכי-מיטבי

  • שמירה על כבוד האדם: הטמעת תרבות אקלים חינוכי מיטבי, שיפור וחיזוק הקשר מורה-תלמיד.
  • טיפוח השפה האחידה של נהלים (זכויות וחובות), נורמות התנהגות ואכיפתם, לשם שמירה על אורח חיים תקין, מוגן ואיכותי בקהילת בית הספר.
  • בניית שיח מכבד ומקדם בין השותפים לקהילת בית הספר: הורים, מורים, צוות מנהלה ותלמידים.

חזון בית הספר נועד להבטיח כי תלמידותינו תצאנה לחיים כשהן מצוידות במיטב הערכים, הידע והמיומנות הדרושים להתמודדות בעולם המשתנה בו אנו חיים. הצוות החינוכי בבית הספר שואף לטפח נשים דתיות, עצמאיות ויצירתיות בעלי שיקול דעת ביקורתי, המגלות מנהיגות ואחריות ופועלות למען הקהילה והחברה .

רב בית הספר

בית החינוך אמי”ת בנות מבקש להעניק לתלמידותיו את הערכים,  ההשכלה והכלים להמשך התקדמותן בחיים. רב בית הספר משתלב בתוך מארג החיים הבית ספרי על ידי כניסה לכיתות וקשר רציף עם המנהלת, המחנכות, המורים והתלמידותתוכנית חינוך חברתי

החינוך החברתי-הערכי בבית הספר מושתת על תפיסה חינוכית ליצירת קשר בין התלמידה לֶחֶברה ,ולקשר בין מימוש עצמי למחויבות חברתית.  בית הספר, וכן הקהילה שסביבו, הם חלק מן הזירות המרכזיות שאפשר לקדם בהן מימוש ערכים אלה בחיי היום-יום.

בית ספרנו מבוסס על התפיסה שתהליכים חינוכיים מתקיימים בין כותלי בית-הספר,  בבית ובקהילה.  אם תשאלו את עצמכם מהן החוויות הזכורות לכם מימי בית הספר – קרוב לוודאי שמקום נכבד יתפסו הטיולים, המסיבות וכן יתר הפעילויות החווייתיות.

כל אותן פעילויות, כל אותם מפגשים ואירועים, הם חלק ממה שאנו מכנים החינוך החברתי .

כדי לממש ולהעמיק את תפיסתנו, תכננו ובנינו תכנית בית ספרית ייחודית. תכנית זו תפעל השנה בביה”ס. התכנית נבנתה כתכנית שש שנתית המשלבת תכנים חברתיים, ערכיים, דתיים ורגשיים .

התכנית מבטאת אמירה חדשנית: תכנית ספיראלית וצומחת המלווה את התלמידה במשך שש שנות לימודיה בבית הספר, ומותאמת לגילה, ליכולותיה ולהתפתחותה.

התכנית כוללת בתוכה את כל הנושאים החינוכיים המועברים בשיעורי החינוך, בפעילויות, בסיורים ובטיולים .

הנושאים להלן:

מעברים, אמונה, מנהיגות, מעורבות חברתית, נתינה, כישורי חיים, איכות הסביבה, מניעת סיכונים ,חיבור לארץ, בינו לבינה.

יתר על כן, התכנית כוללת את כל החגים וימי הזיכרון, הסיורים והטיולים השנתיים, מסע ישראלי ומחויבות אישית, הכנת בנות י”ב לשירות וחינוך לחיי משפחה

במהלך השנה משולבות הפעילויות הייחודיות של בית ספר אמי”ת בנות מזה שנים:

  • מרוץ אמי”תי
  • פרויקט ייחודי חוויתי שהחל בתשע”ב, ומטרתו היא: “עבדו את ה’ בשמחה !”
  • תוכן היום הוא ערכי, ונבנה סביב נושא נבחר. יום הפעילות נשמר בסוד מהתלמידות, הוא יתחיל בשעה 6:00 בבוקר ויסתיים ב.00:32
  • ביום זה בית הספר מתחלק לשתי קבוצות. לכל קבוצה יש נושא שילווה אותה במשך היום .

הקבוצה מתחלקת לצוותי עבודה: דגלון, תפאורה, מיצג, מופע מוזיקלי, בישול, הצגה, ריקוד .

לאורך היום צוותי העבודה השונים מכינים תוצר לפי הנושא שלהם, והוא יוצג במופע הסיום .במקביל לעבודת הצוותים, לאורך היום יהיו פעילויות שונות כמו תחרות שינון תפילות וברכות ,תחרויות ספורט, מסדרים, הכנת אוכל ועוד. הניקוד יינתן מפי שופטות עם קריטריונים ברורים.

  • לכל קבוצה מפקדת וסגנית מבנות כיתה י’, וכן מדריכת אפיקים שמלווה אותן. לכל צוות ראש צוות מכיתה י’ / ט’ וכן מורה מלווה.
  • היום גדוש וחווייתי. המטרה היא שהבנות יביאו כישורים ייחודיים לידי ביטוי, יהיו שותפות ,וכמובן יעסקו בתכנים דתיים- ערכיים. תחושת הגיבוש וגאוות היחידה הם חלק מתוצרי היום
  • פסטיאמי”ת: כחלק מחגיגות חודש אדר כל כיתה מחברת מילים והופעה לשיר מוכר, מקליטה פלייבק מקצועי ומופיעה. בפעילות זו באים לידי ביטוי יצירתיות, גיבוש כיתתי וחיבור לנושא חינוכי וערכי.
  • שבתות סמינריון: אנו מקיימים שבת בשנה. תלמידות יכולות להצטרף ולחוות שבת זו באווירה מיוחדת ובשותפות מורות, תוך העמקה בנושאים שונים. חשוב לציין: החל משנת התשע”ג תלמידה הבוחרת לצאת לשבת סמינריון לוקחת על עצמה להשתתף ולקחת חלק בתכני השבת במלואם.
  • ערבי “הלל”: תלמידות התיכון מגיעות לפעילות ערב סביב ראש חודש. בפעילות זו הן נחשפות לשיחות מעניינות ולסיפורי חיים מרתקים במטרה להעשיר את עצמן ולחוות זמן פנוי איכותי ומהנה עם חברותיהן לכיתה ולביה”ס.
  • של”ח: במהלך השנים כל תלמידה זוכה לחוות הן שיעורים והן סיורים וטיולים מהנים מרתקים ומגבשים במסגרת פעילות של”ח. ישנן תלמידות המתפקדות כמדריכות של”ח צעירות, וזוכות להוביל את חברותיהן ולהעשיר את עצמן.

בשנה”ל הנוכחית נמשיך שני תהליכים מרכזיים בתחום החינוך חברתי שהחלו בשנה שעברה:

  • פורום מנהיגות: הכולל נציגות נבחרות של תלמידות ומורות. הפורום יתכנס אחת לכמה שבועות, וידון בנושאים הקשורים לחיים בבית החינוך. בפורום הזה יתקבלו החלטות לאורן נפעל. התלמידות שיהיו שותפות יתפקדו כמועצת התלמידות של בית החינוך.
  • פרויקט “מעורבות חברתית”: תלמידות שכבת י’ ישתתפו בפרויקט התנדבות בתוך בית החינוך ובקהילת מעלה אדומים כחלק מתעודת הבגרות. זהו פרויקט חדש מטעם משרד החינוך שבשנים הבאות יכלול גם את שכבות י”א, י”ב.

אפיקים – אמי”ת בנות מעלה אדומים

תכנית אפיקים פועלת בבית ספר זה שבע שנים. התכנית שמה לה למטרה להעמיק את הזהות הדתית- ערכית בתיכונים דתיים, ואת החיבור לציונות הדתית. התכנית פועלת בכמה מעגלים:  צוות המורים שעובר ביחד במהלך השנה ימי עיון סביב נושא נבחר .

בנוסף, כיתות ט-י, מקבלות שעת מדריכה בשבוע, בו הן לומדות בצורה חווייתית עם מדריכה שעברה הכשרה מיוחדת, נושאים ערכיים- דתיים שונים על פי מערך מיוחד.

תוכנית פיננסי לשכבת י”ב

מקהלת בית הספר  “אשירה לה’ בחיי אזמרה לאלוהי בעודי” (תהילים ק”ד,ל”ג)כדורסל

קדם עתידים כיתות ט-י”ב

מצוינות 2000 -תכנית חינוכית מובילה ויחידה מסוגה בישראל, הנותנת מענה לתלמידים מצוינים במערכת החינוך ויוצרת תרבות של מצוינות בית-ספרית. “מצוינות 2000” מתמקדת בתחומי דעת מגוונים כולל: מדעים ניסויים, חשיבה מתמטית, חלל, אסטרופיסיקה, טכנולוגיה ועוד.

תגבור במדעים – רובוטיקה , תוכנית לימודית אחה”צ לתגבור במתמטיקה ובמדעים.

תוכנית אל”ה– אבחון שיבדוק את מיומנויות ההבעה העברית של תלמידי כיתות ז’ וטיפול כוללני ופרטני בתלמידים שממצאי המבדק יצביעו עליהם.

מערך תגבורים  לקראת בגרויות

מגמות צעירות – כיתות ח-ט מתנסות במגמת תיאטרון, תקשורת, אירובי , ואומנות .

תרצו לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

יש לך מה לומר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תכניות מתמשכות

פרוייקט ההעשרה העירוני במקצועות הלימוד הפורמליים מטה פדגוגי עירוני – איגום החשיבה והמשאבים תכניות “קרב” בגני הילדים ובבתי הספר. פיסג”ה – מערך השתלמויות עירוני לצוותי

קרא עוד »

פרויקטים חינוכיים

מנהלת: חנה קראוס המחלקה לפרויקטים חינוכיים מקדמת, מפתחת ומלווה תכנית לקידום החינוך בבתי הספר ויוזמת ומלווה תכניות לקידום מעורבות הורים . להלן התכניות:   “חיים

קרא עוד »